Hyvä tietää

Hyvä tietää ennen risteilylle saapumista

Mihin aikaan laivalle saavutaan ja risteily alkaa?

Matkustajat otetaan sisälle 15 minuuttia ennen risteilyn alkua. Alus lähtee satamasta aikataulun mukaisesti, eli esimerkiksi laivannousu alkaa 12:45  ja lähtö satamasta klo 13. Suosittelemme tulemaan hyvissä ajoin satamaan. Myös satamasta voi ostaa lippuja pankkikortilla. 

Kuinka kauan risteily kestää?

Risteilyn kesto on 2 tuntia, laivalle tulee saapua 15 minuuttia ennen risteilyn alkua. Tarkoitus on, että kahden tunnin ajan matkustajat saavat nauttia Pielisen maisemista.

Saako risteilyltä ruokaa ilman varausta?

Ruokaristeilyt varataan 8 päivää etukäteen ja erityisruokavaliot tulee ilmoittaa erikseen. Noutopöydän ruoat on laskettu varausten mukaan ja buffet-ruokailua ei ole mahdollista ostaa enää laivalta paikan päällä. Laivan kahvilabaari on kuitenkin avoinna ristelyn ajan ja sieltä voi ostaa herkkuja kuten pasteijaa, pullaa, kioskituotteita ja virvokkeita. Meillä on anniskeluoikeudet.

Minulla on erityisruokavalio, pitääkö siitä ilmoittaa erikseen?

Kyllä, ruokaristeilyjen ruoat valmistetaan tilauksesta ja kaikki erityisruokavaliot mukaan lukien kasvis/vegaaninen tulee ilmoittaa tilauksen yhteydessä. Ruokaristeilyt varataan kahdeksan (8) päivää etukäteen. 

Käykö käteinen laivalla maksutavaksi?

Laivalla sekä satamassa voi maksaa ainoastaan pankki- ja luottokortilla. Emme vastaanota käteistä.

Saako laivalta vegaanista/kasvisruokaa?

Ruokaristeilyjä varatessa tulee kasvis/vegaaninen ruokavalio ilmoittaa etukäteen varauksen yhteydessä. Tällöin annos valmistetaan tilauksesta erikseen, muutoin kasvis/vegaanista ruokaa ei ole varattu risteilylle noutopöytään. Ruoat tulee tilata 8 päivää ennen risteilyä. Kahvilabaarissa on lisäksi myynnissä pientä vegaanista suolaista ja makeaa risteilyn ajan. 

Onko risteilyalus esteetön?

Ei valitettavasti ole, sillä laiva on kaksikerroksinen ja esimerkiksi noutopöytä sijaitsee alakannella. Laivalla ei ole myöskään invavessoja. Kepin kanssa/tuetusti liikkuminen onnistuu aluksella.

Toteutuuko risteily sateisella säällä?

Sade ei haittaa risteilyä ja kaikki matkustajat mahtuvat sisätiloihin. Myrsky tai muu erittäin poikkeuksellinen säätila voi aiheuttaa risteilyn peruuntumisen.

Voinko ottaa koiran mukaan risteilylle?

Hyväkäytöksiset koirat ovat tervetulleita risteilylle. Lemmikit ovat omistajan vastuulla ja omistajan tulee huomioida allergiset kanssamatkustajat. Lemmikin tulosta on myös hyvä ilmoittaa etukäteen. 

Ovatko lapset tervetulleita kaikille risteilylle?

Lapset ovat tervetulleita risteilemään ja lapsille on omat alennetut lippuhinnat (alle 16v.) sekä lounasristeilyt (alle 12v). Alle 3-vuotiaat matkustavat ja ruokailevat maksutta. Klo 20 alkavat risteilyt ovat suunnattu aikuisempaan makuun ja niihin ei ole lapsille erikseen ruokatarjousta, mutta lapset ovat toki tervetulleita mukaan. Ikärajoitetut erikoisristeilyt ilmoitetaan erikseen. Lasten kanssa liikkuessa tulee laivalla huomioida että laivalla on korkeat portaat. 

Myydäänkö risteilylle lippuja satamassa?

Myydään jos risteilylle on tilaa. Satamasta risteilylipun voi ostaa pankkikortilla sillä verkkokaupassa myynti sulkeutuu 30 min ennen matkan alkua. Emme vastaanota käteistä.

 Ruokaristeilyt (mm. lounas & päivällinen, erikoisristeilyt joissa on ruokatarjoilua) tulee varata 8 päivää etukäteen. Kahvilabaari palvelee jokaisen risteilyn ajan. 

Saako polkupyörän ottaa mukaan laivalle, paljonko se maksaa ja pitääkö paikka varata etukäteen?

Polkupyörän saa ottaa mukaan hintaan 5 € / pyörä. Ilmoitathan varauksen yhteydessä pyörän ottamisesta, sillä paikkoja on rajoitetusti. 

Saako risteilyllä nauttia omia eväitä?

Omia eväitä ja omia alkoholijuomia ei ole sallittu nauttia laivalla. Laivalla on kahvilabaari josta voi ostaa pientä makeaa ja suolaista sekä virvokkeita. Meillä on täydet anniskeluoikeudet.